Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.02.2010 18:04 - Срив
Автор: merkator Категория: Изкуство   
Прочетен: 1978 Коментари: 4 Гласове:
1

Последна промяна: 23.02.2010 19:05

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Вървях по плочките с отблясъци от магазини, кръчми и барове. Тротоарът беше мокър от топящия се сняг и сякаш излъчваше собствена светлина. Следях с поглед играта на цветовете и се разминавах с разни забързани хора без да виждам лицата им. Само крака, само кални обувки, тичащи да се скрият някъде сред нощта. В едната си ръка носех плик с бутилка джин. В другата държах наполовина изпушена цигара. Не си спомням, колко дълго се лутах из преките, провиращи се между старите сгради. Видях едно малко ъглово магазинче. Влезнах и попитах за сурово месо, въпреки, че не хранех големи надежди. Месарниците отдавна бяха затворили. Нямаха. Купих шунка и един салам. Никой не си купува нощем месо. Само цигари, алкохол и презервативи. Що за хора сме ние?! Толкова банални и предвидими, че щом залезе слънцето купуваме едни и същи неща в един и същи тип магазини.

 Спрях пред стара желязна врата. Тук беше, но нямах представа на кой етаж. За изкачвах стъпалата с надежда да се сетя, пуфтейки с пликчета в ръце. Стигнах до трети етаж и спрях. Нищо познато. Оставих багажа на площадката и набрах номера й. “Здрасти, до къде стигна, къде си сега?”. Отвърнах на пресекулки и тя каза, че ще отвори вратата, но трябва да слеза един етаж по долу. Чух изщракване на ключалка, музика и гласа й. “Ехоо...”.

 Вътре беше топло и уютно. Мека светлина, възглавници по земята около две ниски масички. Бях първи и след като си сипах питие седнах да нарежа месото. Беше добра домакиня. Чинийки със сирена, кашкавал и салати няколко, пръснати хаотично из апартамента, свещички и лаптоп, от който идваше музиката.

 - Как си? – суетеше из хола и току оправяше някой възглавница или разместваше пепелниците по масите.

 - Добре. Снощи се поувлякох в злоупотребата с алкохол и още съм отнесен. Уморен съм, пък и не съм ял.

 - И аз съм снощна. Алекс имаше рожден ден и цяла нощ вилняхме в кръчмата му. Прибрах се сутринта.

 - Не е лесно. – погледнах я, но нямаше вид на недоспала се. Явно добре се справяше с дългите саморазрушителни празненства. Аз вече издишах. Тази година навършвах  четирийсе и това си личеше особено след тежки запои. Влачех се като парцал, спеше ми се и трудно влизах в час. Но всъщност сигурно точно това исках, да съм постоянно в междучасие. Не е лесно да си на моята възраст и да не знаеш какво искаш, да се луташ още сред някакви наивни химери, да преследваш младежки илюзии и да живееш и да се държиш, като някакъв егоцентричен отшелник.

 Тя ме погледна с любопитство. Живееше сама с дъщеря си и едва ли очакваше от мен да и обяснявам, че не лесно. Бях сигурен, че знаеше по-добре от мен, кое е лесно и кое не. В това време започнаха да идват и другите гости.

 Когато бях трезвен плачех доста често. От две години на сам.  Някакъв тъп филм, хубава музика, красив разказ, прекрасно момиче по улицата....всичко можеше да ме накара да се разрева. Не знам от къде идваше това, не знам дали беше от възрастта или от натрупаната утайка от хиляди чувства, трупани с годините. Обичах да съм сам все повече и повече. Хората, дори близките, ме тревожеха и потискаха, срамувах се от тях. Страх ме беше, че няма да издържа и ще се разплача пред тях. Страх ме беше, че това ще ги постави в неловка ситуация...тях, не мен. И всички на около бавно започнаха да разбират това. Приятелите ми не бяха ме виждали трезвен от много време, а когато се напивах стоях като вцепенен и не можех да отроня и дума. Споглеждаха се, шушукаха си, а аз стоях в някой ъгъл и гледах през прозореца нощта и се наливах безпаметно.

  Апартамента се изпълни с хора, цигарен дим и думи, лутащи се в този хаос от човешки съдби. Почти никой не познавах освен нея и би трябвало да съм любопитен или поне учтиво дружелюбен. Би трябвало да ръкомахам, да споделям, да се отпусна, но нищо такова не се случи. Всички се смееха и се усещаше, как това им доставяше удоволствие и утеха, а аз наливах поредния джин и се реех из обърканите си мисли. Да, бях един объркан човек. Ако сега някой ме попиташе за какъв човек се самоопределям, щях да кажа точно . Сигурно повечето хора се чувстваха така, но е много трудно точно ти да си объркан.

 Понякога улавях учудения й поглед, гледаше ме сякаш не можеше да ме познае. Някой извади китара и започна да пее. Пееше добре. Излязох на терасата, студения въздух ме посрещна освежаващо. Стари олющени сгради с метални парапети и малки балкони, на които можеше да излезе само един човек. Светещи прозорци и бледи пердета. Събрах си нещата и се сбогувах до колкото ми позволяваха силите. Вече бях доста пиян и слизането по стълбите се оказа трудно. Опустелите улици ме чакаха да се включа в потоците нощни духове. Застанах пред една витрина и се загледах в непознатия оръфляк на огромното стъкло. Видях един смачкан човечец, който се поклащаше неуверено в осветена рамка. Празен поглед, разкопчано яке, а от ляво на ризата, където трябваше да се намира джоба с цигарите, имаше голяма дупка, през която се виждаха колите паркирали от зад.

 Затътрих се към близкото такси и се опитах да обясня на шофьора къде живея. Той ме погледна студено и до като се настанявах до него промърмори сякаш на себе си...”Дори да беше трезвен, много се съмнявам, че щеше да ми обясниш по-добре за къде пътуваш.”

 Да, казах аз, аз съм един много объркан човек, който не знае за къде пътува. Или само си го помислих, не помня...






Тагове:   срив,   проза,


Гласувай:
1



1. анонимен - хм...
22.02.2010 18:47
почти плътно описание ... много е хубаво, че хората могат да плачат :)
хубаво е, поздрави
цитирай
2. merkator - Зависи!
22.02.2010 19:51
Зависи!
цитирай
3. анонимен - ))
22.02.2010 20:18
хей,
събуди се!
Отиваме за риба.))
цитирай
4. merkator - Понякога имам чувството, че този, ...
22.02.2010 21:32
Понякога имам чувството, че този, който ходеше за риба няма нищо общо с мен....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merkator
Категория: Политика
Прочетен: 495675
Постинги: 235
Коментари: 766
Гласове: 1216
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930