Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.01.2009 10:10 - Чумата
Автор: merkator Категория: Политика   
Прочетен: 875 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 06.01.2009 13:00


Никога не съм си представял, че един "стил" в музиката може да определи битието и мисленето на българина, до такава крайна степен!Не мога да си обясня, дали "чалгата" срина ценностната ни система до нивото на бавноразвиващи се австралопитеци или понеже сме допотопна нация, родихме този тумор в едно, иначе прекрасно изкуство?!Този кошмар проникна в живота ни на всички нива-възраст,образование,"елит",култура,политика,финанси,спорт и мндр.Дали това е част от балканския начин на живот или е производно на българското "ракийката,салатката и некоя сгодна женица"?Не знам,но аз съм от поколението на "прехода" и никога не съм се сблъсквал с по-разрушаващ и по-принизяващ човешката духовност, елемент от българската действителност.Бях потресен от репортаж на една телевизия,която прати камера и репортер на полицейска проверка в Студентски град,някъде след полунощ.Влизаха из общежитията,по стаите и "доброто ченге" правеше добронамерени забележки за чуждите посетители,за празните бутилки водка,пълните пепелници с фасове и хаоса,който цареше сред бъдещия "каймак" на обществото ни.До тук добре,нищо ново под Слънцето.Но нямаше нито една стая, от която да не дънеше бясна "чалга" с привкус на турски маанета!Всички "купони" бяха озвучени с "волумето на мах" и странните ритми,дори за нашия регион, на този вид...музика?!Говоря не за селска кръчма в Горно Буйнино,а за бъдещите лекари,адвокати и журналисти!
Синът ми,който е в шести клас,не отдавна сподели,че повечето момчета от техният клас се принуждават да слушат 
"чалга" (дори и да не са възпитани така у дома) поради това,че момичетата не искат да танцуват с тях,ако не бъде пусната точно тази "музика".Аз лично видях това на Рождения ден, на детето на един приятел,който учи в тъй наречената гимназия "за надарени деца" в Горна баня!Бях в шок,когато и тези деца принудиха диджея да пусне кючеци за да се "съживил купона"?!
Примерите са безбройни, от учителките до ватманите и на татък!Всичко съм понасял в тази пародия на държава, оцелявам в този "преход" вече 18 години!Устоявах на изкушението да избягам от България по икономически причини, къде от родолюбие, къде от инерцията или сляпа надежда.Не веднъж съм се питал,дали трябва да замина на запад и да мия чинии или мизерното съществуване в България е алтернатива!Имах съмнения!Вече нямам...
Еднопосочен билет и "унизителното", за всеки тъй наречен "патриот",миене на чинии!Аз,жена ми,двете ми деца и кучето!Но там, в "белите" държави (искрено вярвам в това) няма около мен и семейството, да живуркат "тъмни балкански субекти",с дъх на чесън и вкиснала пот,тресящи космати 
телеса под бруталния ритъм на "чалгата"!

П.П. В момента, 
зам. министър на културата (!?) в България е "поетеса", пишеща текстове за фолк певиците,творяща в сферата на "чалгата"!!!imageimageimage



Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: merkator
Категория: Политика
Прочетен: 494038
Постинги: 235
Коментари: 766
Гласове: 1216
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031