Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2011 12:27 - Една друга(много тъпа, но кратка) гледна точка за живота и смъртта на Стив Джобс
Автор: merkator Категория: Лични дневници   
Прочетен: 1835 Коментари: 1 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Кой, по дяволите, е Стив Джобс. Ако не беше пукнал, никога нямаше да разбера за него, ама никога. Сега всички ще скочат да ми обясняват, колко съм тъп и ограничен. Гледах как цял свят реве та се къса за някакъв пич, дето им измислял електронни играчки и натрупал доста милки в зелено от балъците. Аз ли съм тъп? Та Стив бил як гений, новатор, чиято фантазия (естествено в рамките на ай-тата) била допринесла доста за човечеството до колкото разбрах. За човечеството, но без мен. Аз не бях виждал или използвал нито едно от магическите му изобретения, които между другото го направили милиардер, докато не се споминал накрая. Кой, аз ли съм тъп?! Ок, Бог да го прости пича. Заинтересувах се, що за човек оплакват всички отворковци във фейсбук и в продължение на седмици ми навираха в очите някаква шибана черна ябълка с профила на милиардерчето. "Неговата страст да създава функционални и елегантни продукти, му спечелва верни последователи по цял свят"! Хахаха...ще ме уморите! Секта с последователи на "функционални и елегантни" пластмасови боклуци, част от смъртоносния дъжд от безсмислени лайна, който убива все по-бързо и заслужено цивилизацията ни. Този спец,"Цар на маркетинга", убедил милиарди хора по света да му дадат кинтите си в замяна на неговите "функционални и елегантни" и така натрупал несметно богатство, за което всички му се възхищават и боготворят. Всички без такива като мен, които или са тъпи и ограничени(аз) или имат друга, очевидно сбъркана, ценностна система свързана със синьо небе, птички, вятър и въобще природа, която Стиви показвал на останалите хора(интелигентните и прогресивните) върху прекрасните си цветни дисплеи. За това взимал пари. Аз не съм му давал пари, защото съм динозавър. Съжалявам, закъснях!

 Започнаха да издават книги пълни с цитати на господин Джобс. Четох, четох и разбрах, че наистина съм много тъп! Ето една от гениалните мисли на гуруто – „Направихме бутоните на екрана да изглеждат толкова добре, че да ти се иска да ги оближеш.”!!! Още един…- „Когато бях на 23, струвах над $1 000 000. Когато бях на 24, струвах над $10 000 000. Когато бях на 25, струвах над $100 000 000, но това не беше чак толкова важно, защото никога не съм го правил заради парите.”!!! И още - „Аз съм единственият човек, когото познавам, който е загубим четвърт милиард долара за една година... Това доста изгражда характера.”! Наистина, как да не се поклониш до земята пред такъв човек и да го молиш за милост! Как бих искал да оближа бутоните му! А най-странното е, че пичът наистина е казал и много истински и мъдри думи, но от друга страна, всеки който е чел от Лао Дзъ, Маркес и Бредбъри до Хемингуей, Вонегът и Буковски отдавна знае за тях и перифразирането на стари умозаключение е изтъркано и жалко. За който чете! А явно сектантите от религиозното движение “ФЕП” (функционални и елегантни продукти) мразят да четат класици и предпочитат книги от типа “Как да стана богат, “Как да стана много  богат” или “Как да стана богат като Стив Джобс”!

 Истината е, че аз не мразя този човек. Още повече, че е мъртвец и вече се е срещнал със Създателя. Всичко тръгна от една наистина гениална мисъл (според мен де, а аз, не забравяйте, съм изключително тъп и за това не може да ми се има доверие)! Ето я и нея – "Да си добре приспособен към болно общество не е признак за добро здраве."

 Стив Джобс беше добре приспособен, той допринесе с пълни сили за началото на края на едно наистина много болно общество без право на бъдеще. Аз може и да съм ограничен, но не искам децата ми да ближат ничии бутони. Искам децата ми да имат достъп до вода и храна без да зависят от “боговете” на Уолстрийт, искам децата ми да се радват на синьото море в очите си, на вятъра в косите си и на дъха на планината в ноздрите си…не от дисплея с лъскавата клавиатура. А правото да “искат” и да се “съмняват” имат дори и тъпите хора като мен. Стив Джобс бе част от системата, която убива съвременната цивилизация, може би без да иска, но като един от най-мощните й двигатели, а пътя към ада, както знаем, е постлан само с добри намерения. И още дин цитат, съвсем от днес…” Всички познаваме класическата сцена от анимационните филми. Котаракът стига до ръба на пропастта, но продължава да крачи, без да забелязва, че отдолу няма нищо. Едва когато поглежда надолу и забелязва това, пропада. Ето това вършим тук. Казваме на типовете от Уолстрийт: “Ей, я погледнете надолу!”. Когато самовлюбеният човек си повярва твърде дълбоко, че е съществен, той никога не поглежда на долу! Господин Джобс погледна, но късно, в самия край, когато знаеше, че всичко свършва и точно тогава беше длъжен да каже на милионите си последователи – “Едно на нула за мен пичове, сори!”

 Почивай в мир Стиви…

image




Гласувай:
3



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - syglasna sym s teb
23.04.2012 21:42
nadqvam se poveche chitateli da prochetat tazi statiq
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: merkator
Категория: Политика
Прочетен: 493981
Постинги: 235
Коментари: 766
Гласове: 1216
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031